divendres, 10 d’abril del 2009

ESGARRAPANT LES PARETS.

Es dificil apreciar la bellessa del paisatge que t'envolta. La mirada no arriba mes enlla de la roda del devant, el contador nomes mostra un digit a la pantalla i d'una manera quasi obsesiva t'entestes a mirar el pulsometre. Ja fa força estona que esta per damunt del 90%, i estas fent esforços per no possar el peu a terra.
No son ports bonics i si ho son, no els apreciem perque exigeixen el millor de nosaltres per superar-los.
Son els MURS d' Alicant, autentiques parets, capaços de fer patir de debo als que intentin conquistar-los.



Pot ser el mes conegut, ja que ha estat final d'etapa a la volta a Espanya en diverses ocasions. Per la par de Castalla nomes son 4 km durs pero la mitjana supera el 11% i la maxima arriba al 24%
PERFIL I DESCRIPCIO DEL PORT.





Avui em sento be i ataco el port de lluny, m'en vaix cap a Altea la vella i d'alli pujo a Callosa d'en Sarria. Alli enchampo a un colega de Vitoria i junts fem la pujada al Castell de Guadalest ( deu com m'agrada aquest port ), ritme fort, pot ser que una mica massa per lo que encara m'espera.
Un cop al Castell, ell, prudent, empren la tornada per la carretera de Polop, mentres jo, busco la carretera que em porti al objectiu del dia, les FONTS DEL PARTEGAT.
M'en vaix cap a Benifato i alli pregunto, "tot paca munt" em contesten.
poc mes de quatre kilometres amb maximes del 20%, suficients per exprimir-se de debo.


PERFIL I DESCRIPCIO DEL PORT.





(Per una fallada tecnica -piles-no tins imatges del MISERAT, aquesta correspon al port d'Ebo pujat tambe el mateix dia.)

Segurament el segon port mes dur dels que he fet a Alicant, per darrera del salvatge BERNIA.
Son 6,5 km amb una maxima del 20%. Jo vaig trobar que lo mes dur estaba entre els kms 2 i 3 amb una mitjana superior al 12,5%, terrible.
A la localitat de l'Adsubia em van indicar malament, i resulta que una ascencio de poc mes de 6 km s'em varen convertir amb mes de 50. A cada un que preguntaba em deia una cosa diferent, i os aseguro que no fa cap gracia que al cap d'una hora encara no has fet ni deu kms ( les carreteres d'aqui son dures) i no t'ha servit de res.
Un cop tornat a l'Adsubia recomença l'ascensio, aixo si bastant mes cansat.
PERFIL I DESCRIPCIO DEL PORT.